Marc Noyons & Partners werkt met een uitgebreide kring van ervaren en gemotiveerde mensen met kennis van de culturele sector, het bedrijfsleven, bancaire en andere financiële instellingen, fondsenwerving, business development, projectfinanciering, fondsenwerving, relatiebeheer en projectmanagement. Stuk voor stuk professionals en experts op hun eigen gebied. Mensen met wie Marc Noyons & Partners al jaren projectmatig samenwerkt. Marc Noyons & Partners detacheert ook specialisten ‘on site’ en blijft te allen tijde intensief bij de uitvoering van het project betrokken.

Marc Noyons

Cultureel ondernemer Marc Noyons heeft al meer dan 25 jaar ervaring in de sector. Hierdoor beschikt hij over een uitgebreid netwerk en over kennis van allerlei mogelijke financieringsmodellen.

In 1986 richtte Marc zijn eerste onderneming op: C-Sales. Hiermee was hij pionier in de uitgave van arthouse films op video en dvd. Later ontwikkelde hij een wereldwijd video- en dvd-label voor kunst- en cultuurdocumentaires. In 1999 startte Marc met het financieren van speelfilms, met gebruikmaking van de fiscale voordelen voor particuliere investeerders. Crowdfunding avant la lettre. Zo realiseerde hij een reeks van speelfilms, waaronder Nynke, Pietje Bell, Het Stenen Vlot, Lek en Mariken. Vanaf 2002 breidde Marc zijn activiteiten uit naar België. Hier zorgde hij samen met bedrijven voor de financiering van onder andere de films Goodbye Bafana en De Kus.

In 2008 financierde en produceerde Marc het toneelstuk Anne & Goebbels . Hiermee verkende hij de culturele sector en deed hij kennis en ervaring op in het financieren van culturele projecten met donaties, bijdragen van verschillende publieke en private fondsen en garanties van schouwburgen en theaters. Toen in september 2009 de eerste paal voor EYE, het nieuwe filmmuseum werd geslagen in Amsterdam-Noord, assisteerde Marc Noyons & Partners bij business development, fundraising en projectfinanciering.

    sylvia dornseiffer

    Sylvia Dornseiffer

    Als er iemand de culturele sector, stichtingen en fondsen kent, dan is het Sylvia. Jarenlang voerde zij de directie van het Fonds voor de Letteren. Hiermee was zij verantwoordelijk voor de toekenning van vele bijdragen aan literaire werken en projecten als het Adriaan Roland Holst schrijvershuis in Bergen en de writer-in-residency aan het Spui. Ook haar werk voor het Amsterdams Fonds voor de Kunst is niet onopgemerkt gebleven. Met dank aan dit fonds zijn tal van projecten in de stad gerealiseerd. Sinds begin 2014 werken Sylvia en Marc Noyons & Partners voor o.a. innl.nl, Zuiderstrandtheater en het Aidsmonument.  Foto: Hannie van Herk

      Bart Drenth

      Voormalig directeur van Berenschot en Ecorys heeft ruime ervaring met complexe (re)organisatie vraagstukken. In 2014 startte Bart zijn adviesbureau en ging direct aan de slag met een grote reorganisatie opdracht bij het Instituut voor Beeld en Geluid. Bart is thuis in de culturele sector maar ook kind aan huis bij de rijksoverheid, zorgsector en media. Samen met Bart werken Marc en David aan een haalbaarheidsonderzoek voor de export van museale kunst en aan een opdracht voor het Van Gogh Museum.

        Mirjam Hament

        Mirjam Hament (veranderregie) heeft zowel een financiële achtergrond (Register Accountant) als een creatieve achtergrond (Rietveld Academie). Haar werkterrein is business development: het schrijven van businessplannen en financiering memoranda, bedenken van passende constructies, begeleiden van start- en scale ups, vormgeven van strategische samenwerkingen. Dit doet ze zowel in de culturele sector als in het bedrijfsleven.
        Het is haar persoonlijke missie de kunst- en cultuursector ondernemender te maken: ‘Ik wil graag een bijdrage leveren door het leggen van verbindingen, zoeken naar crossovers en verdienmodellen, benoemen van verschillende soorten rendement (sociaal, maatschappelijk, financieel).’

          Josta van der Kolk

          Josta van der Kolk

          Josta heeft diverse management- en adviesfuncties in het bedrijfsleven bekleed, onder andere bij Capgemini, ABNAMRO, ING, Belvilla, Telfort en Boer & Croon. Hierdoor ontwikkelde zij niet alleen een enorm netwerk, maar ook waardevolle kennis op het gebied van organisatie- en change management. Intussen is ze niet meer weg te denken uit de culturele sector. Na haar functie als directeur fondsenwerving bij Koninklijk Theater Carré, realiseerde zij projecten voor Museum Boijmans Van Beuningen en Vereniging Rembrandt op het gebied van fondsenwerving en relatiemanagement. 

            David Lauwen

            David (Het Creatief Kapitaal) vertaalt ingewikkelde financieringsconstructies naar heldere financieringsplannen, waarmee bancaire instellingen uit de voeten kunnen. Zo stelden David en Marc samen een financieringsplan op voor NEMO. Hiermee benaderden ze verschillende bancaire partijen voor kredieten om de ambities van Nemo mogelijk te maken. David en Marc ontmoetten elkaar begin deze eeuw toen ze beiden actief waren in de financiering van Nederlandse speelfilms.